Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie (GDDKiA) ogłosiła przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 28 na czterech odcinkach pomiędzy Wadowicami a Chełmcem. Łączna długość modernizowanych tras wynosi blisko 80 km. Przetarg nie obejmuje fragmentu między Skomielną Białą a Kasiną Wielką, który jest analizowany w ramach osobnego opracowania przez Województwo Małopolskie.
Decyzja o ponownym przetargu wynika z wcześniejszego unieważnienia postępowania po analizie zapytań od oferentów. GDDKiA zdecydowała się zmienić tryb przygotowania dokumentacji, co pozwoli przyspieszyć cały proces. Nowa dokumentacja obejmie wielowariantową koncepcję programową (KP) zamiast Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).

Modernizacja drogi krajowej nr 28 obejmie cztery odcinki, na których planowane są znaczące zmiany infrastrukturalne:
Wadowice – Sucha Beskidzka (19,6 km)
– Przebudowa 12 przepustów oraz mostu w Suchej Beskidzkiej na Stryszawce, który został wybudowany w 1982 roku.
– Modernizacja 24 skrzyżowań.
– Odcinkiem tym codziennie przejeżdża ponad 11 tysięcy pojazdów, co podkreśla potrzebę poprawy infrastruktury.
Białka – Skomielna Biała (19,1 km)
– Przebudowa aż siedmiu mostów, w tym najstarszego, pochodzącego z 1930 roku, zlokalizowanego w Osielcu na rzece Skawie. Dodatkowo, modernizacji poddane zostaną 37 przepusty.
– Modernizacja około 40 skrzyżowań.
– Codziennie tą trasą porusza się prawie 8 tysięcy pojazdów.
Kasina Wielka – Limanowa (19,6 km)
– Przebudowa dwóch mostów oraz 89 przepustów. Planowana jest również budowa pięciu nowych mostów w miejsce dotychczasowych przepustów. Najstarszy z modernizowanych obiektów znajduje się w Podłopieniu na Suchym Potoku i pochodzi z 1939 roku.
– Modernizacja 27 skrzyżowań.
– Przez ten odcinek codziennie przejeżdża prawie 8 tysięcy pojazdów.
Limanowa – Chełmiec (18,8 km)
– Modernizacja 53 przepustów oraz budowa jednego mostu w miejsce przepustu z 1970 roku w Siekierczynie.
– Modernizacja około 20 skrzyżowań.
– Jest to najmniej obciążony ruchem odcinek, z niespełna 7 tysiącami pojazdów na dobę.
Celem modernizacji jest nie tylko poprawa parametrów technicznych drogi, ale także zwiększenie bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i pieszych. Droga zostanie dostosowana do obciążeń 11,5 tony na oś.