Home / Małopolska / Zakopane / Sylwester w Zakopanem bez TVP. Miasto szuka sponsorów wydarzenia. „Należy zrezygnować z imprezy, która kosztuje kupę kasy”

Sylwester w Zakopanem bez TVP. Miasto szuka sponsorów wydarzenia. „Należy zrezygnować z imprezy, która kosztuje kupę kasy”

Radny Zakopanego Zbigniew Szczerba powiedział podczas czwartkowej sesji Rady Miasta, że z uwagi na złą sytuację finansową miasta, należy zrezygnować z organizacji imprezy sylwestrowej. Władze Zakopanego chcą jednak znaleźć sponsorów i zwróciły się do resortu kultury o sfinansowanie zakupu sceny i nagłośnienia.

Jeżeli Miasto Zakopane jest w trudnej sytuacji finansowej, to z rzeczy pod tytułem impreza plenerowa, która będzie kosztowała kupę kasy, należy zrezygnować, a przynajmniej z Radą to skonsultować” – mówił podczas sesji radny Szczerba.

Zarzucił on burmistrzowi, że nie ma „ścisłej współpracy burmistrz – Rada Miasta”, a punkt dotyczący organizacji imprezy sylwestrowej i jej kosztów dotychczas nie pojawił się na sesji oraz nie było żadnych konsultacji z Radą w tym temacie.

Kiedy Rada decydowała o Sylwestrze? W poprzedniej kadencji była to jednoosobowa decyzja burmistrza, teraz jest nadal jednoosobowa decyzja. Nie było żadnych konsultacji w kwestii największej imprezy w Zakopanem. Rada jest z tego wyłączona” – podkreślił radny Szczerba.

Zabierając głos wiceburmistrz Zakopanego Iwona Grzebyk-Dulak potwierdziła, że impreza sylwestrowa o charakterze regionalno-folkowym jest planowana, a do występów zostało już zaproszonych kilka zespołów rockowych i regionalnych. Nazw tych grup wiceburmistrz nie ujawniła z uwagi na trwające negocjacje dotyczące wysokości honorariów.

Władze Zakopanego wstępnie szacują, że organizacja tegorocznej imprezy sylwestrowej będzie kosztowała około 600-700 tys. zł i nie będzie to kwota wyższa, niż ponoszona przez Miasto na organizację Sylwestra Marzeń z TVP. Burmistrz Zakopanego chce znaleźć prywatnych sponsorów tego wydarzenia i złoży wniosek do resortu kultury o sfinansowanie zakupu sceny plenerowej i nagłośnienia.

Będziemy składali wniosek do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego o sfinansowanie zakupu sceny plenerowej i nagłośnienia, która mogłaby być wykorzystywana na wszystkie imprezy organizowane przez miasto. W przyszłym tygodniu zwrócimy się pisemnie do około 50 podmiotów, ponieważ chcemy znaleźć sponsorów prywatnych i będziemy z nimi rozmawiać. Przedstawimy naszą ofertę reklamową i promocyjną. Zwróciliśmy się też do Zarządu Województwa Małopolskiego z prośbą o dofinansowanie imprezy sylwestrowej. Będziemy szukać środków na zewnątrz” – powiedziała podczas sesji Rady Miasta wiceburmistrz Zakopanego Iwona Grzebyk-Dulak.

Poprzednie władze Zakopanego, począwszy od 2016 r., organizowały corocznie wraz z TVP sylwestrowy koncert, który na Równi Krupowej gromadził 60-tysięczną publiczność. Podczas Sylwestra Marzeń pod Giewontem wystąpili m.in.: Jason Derulo, Black Eyed Peas, Dua Lipa, Oceana, Luis Fonsi, Boney M., Dr Alban, Shaun Baker i Modern Talking. Występowali też polscy artyści m.in. Maryla Rodowicz, Justyna Steczkowska, Sławomir, Roxie Węgiel, Golec uOrkiestra, Edyta Górniak, Dawid Kwiatkowski i Zakopower. Występowały także gwiazdy disco polo: Playboys, Weekend, Defis, Classic, Boys, MiłyPan, Voyager oraz król gatunku – Zenon Martyniuk.

Burmistrz Zakopanego Łukasz Filipowicz, który przejął władzę po tegorocznych wyborach, już podczas kampanii wyborczej zapowiadał, że Sylwester Marzeń z TVP nie odbędzie się w Zakopanem za jego kadencji. W tym roku Telewizja Polska zorganizuje Sylwestera na Stadionie Śląskim w Chorzowie.

Zródło: PAP

Sign Up For Daily Newsletter

Stay updated with our weekly newsletter. Subscribe now to never miss an update!

I have read and agree to the terms & conditions

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error: Content is protected !!
Malopolskie24info
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.