Zieleń i zmysły, czyli finał projektu „Nasze szkolne ogrody”

Ogród sensoryczny ze strefami wzroku, słuchu, smaku i powonienia powstał dzisiaj na terenie Szkoły Podstawowej nr 110. Drzewa i rośliny wspólnie posadzili w nim przedstawiciele Urzędu Miasta Krakowa, Politechniki Krakowskiej, firmy InPost, a także uczniowie, nauczyciele i inni członkowie społeczności szkolnej. Był to finał realizowanego od kwietnia projektu „Nasze szkolne ogrody”.

Nauka projektowania, ćwiczenie umiejętności ogrodniczych, praca zespołowa, zdobywanie wiedzy na temat roślin i tajników ich pielęgnacji pod okiem ekspertów – dzisiejsze warsztaty w Szkole Podstawowej nr 110 były dla jej uczniów edukacją przyrodniczą w praktyce. Wspólnie z innymi osobami zaangażowanymi w projekt posadzili dwa drzewa oraz ponad 30 roślin – po sześć dla każdej strefy sensorycznej ich ogrodu. Powstała nowa, zaaranżowana w przemyślany sposób zielona przestrzeń, która nie tylko cieszy oko, ale ma też służyć celom edukacyjnym. To jednak nie wszystko. Podczas dzisiejszych zajęć szkoła zyskała także trzy gotowe koncepcje zagospodarowania dla całego terenu wokół placówki, które w ramach projektu, przygotowali studenci Politechniki Krakowskiej.

– Doświadczanie bliskości przyrody jest dla rozwoju dzieci i młodzieży nieocenione. Cieszy mnie, że dzięki takim projektom jak „Nasze szkolne ogrody” mamy szansę budować społeczność, która jest wrażliwa na ekologię i kwestie związane z klimatem. Każda posadzona roślina to kolejny krok w stronę przyszłości pełnej troski o naszą planetę i siebie nawzajem. Mam nadzieję, że tegoroczna praca będzie inspiracją do tego, aby kolejne szkoły mogły realizować podobne projekty, a kolejne prywatne przedsiębiorstwa dostrzegały, że mogą wspierać nasze społeczeństwo i wspólnie zazieleniać miasta – mówi zastępca prezydenta Krakowa Stanisław Kracik.

Przypomnijmy, projekt „Nasze szkolne ogrody” zakładał stworzenie koncepcji zagospodarowania terenów przyszkolnych w sposób zrównoważony i dostępny dla uczniów, rodziców oraz nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 110. Koncepcja miała objąć cały teren szkoły (również dwa boiska, które docelowo mają być remontowane w ramach innej umowy placówki). Za jej merytoryczne opracowanie odpowiadali studenci i wykładowcy z Wydziału Architektury na Politechnice Krakowskiej, natomiast o finansowanie projektu zadbała firma InPost. Koordynacja projektu była zadaniem Urzędu Miasta Krakowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error: Content is protected !!