Praca zdalna w odwrocie? Dużo problemów i nieprawidłowości

Kontrole firm zatrudniających pracowników w formie zdalnej wykazały, że nie radzą sobie one z jej prawidłowym wdrożeniem – pisze w środę „Rzeczpospolita”.

Dane pokazują, że w 2023 r. inspektorzy pracy przeprowadzili w tym obszarze 325 kontroli w 321 podmiotach, w tym 294 kontrole planowe i 31 – w następstwie zgłoszonych skarg. Niemal w 61 proc. kontroli dotyczących zatrudniania pracowników w formie zdalnej stwierdzono nieprawidłowości skutkujące wydaniem środków prawnych przez inspektorów pracy” – czytamy.

Dotyczyły one m.inbraku lub nieprawidłowego określenia zasad wykonywania pracy zdalnej w porozumieniu albo w regulaminiebraku konsultacji lub nieprawidłowego skonsultowania regulaminu pracy zdalnej z przedstawicielami pracowników; braku wypłaty (bądź przelewu w nieprawidłowej wysokości) ekwiwalentu albo ryczałtu w związku z wykorzystywaniem przez pracowników własnych narzędzi i materiałów; niepokrywania kosztów energii elektrycznej oraz usług telekomunikacyjnych niezbędnych do wykonywania pracy w tej formie itp.

Zarówno pracodawcy, jak i inspektorzy pracy wskazywali na podobne przyczyny ujawnionych nieprawidłowości, w tym nieznajomość przepisów prawa w zakresie pracy zdalnej oraz nieczytelność wprowadzonych do kodeksu pracy regulacji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error: Content is protected !!